lördag 17 september 2011

SÖMN LÖSHET



När sömnen lyser med sin frånvaro
Av tankar, som springer runt och som inte låter sig infångas
När man snott runt tillräckligt länge i sängen
Och man inser...att det är kört..det går inte att somna om
Blir datorn ett välkommet avbrott
oxå bakning..är ett bra alternativ att hålla tankarna
Som inte leder till någon lösning..i chack
Så nu sprider sig värmen från vedspisen och doften från chokladkakan
i hela huset

När jag gick ut i mörkret för en stund sedan
Närmare bestämt halv tre
Var det en KYLIG luft som slog emot mig och gav mig en föraning
Om vad som är på gång
Och som fick mig att utbrista...

NU är HÖSTEN här, och med vintern i släptåg

Önskar er ALLA en ljuvligt skimrande dag

2 kommentarer:

  1. Ibland kan sömnen komma lättare om jag skrivit någon rad..... tankarna ordnar som till sig och låter sömnen krama om!

    Kraam

    SvaraRadera
  2. När oförlösta tankar vägrar samarbeta För hur jag än tänker...så kvarstår problemet..att jag INTE tar mig dit jag helst vill..till min dotter Så nu sitter jag framför datorn i hopp om att hitta en billig,bättre begangnad bil..som tar mig dit jag behöver vara och vill
    Men när det gäller andra tankar... som skall genomgå belysningsrummret och sorteras..är skrivandet till stor hjälp i den processen,när det blivit rundgång och bråk mellan orden..
    Har sovit i 2 timmar nu på morgonen..skönt Kram

    SvaraRadera