måndag 7 november 2011

KRAFTLADDNING




Till den efterlängtade.. skogskaffepannans kaffedoft
Som på den öppna elden sin kokning fått.stod hågen
Nedrans nedrigheter..ack ack..åter var kaffet på bordet hemma.. glömt
Men från mina skogsmedvandrare..som var av en hänsynfull sort

Hördes bara en susningens ton av besvikelsens ljud
för en kort stund..inget mer






Efter det jag gick i "väggen".. så har jag tagit in hästarna
Tidigare på kvällen..för att samla ihop mina krafter
Vilket innebar.. att oxå uttaget..blev när morgonen inte än vaknat
Nu när styrkan i min kropp börjat återvända..
(när ni ser naturbilderna..förstår ni VAD som ger mig dom tillbaka)
..skall jag börja senarelägga intaget o uttaget
Så det blir lite mer anpassat.. till natuterns tidsrytm


Önskar er ALLA en kraftladdande dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar