lördag 10 december 2011

JULKÄNSLOR i SNÖDJUP


Snön ligger djup ..där jag går
OCH där plogbilen dragit fram..ligger en
MER kompakt och STöRRE snöhög ..PRECIS framför ingångar
till hus och hage..
Att förflytta sig..... genom snömassorna
Får mig att känna mig
som ett litet skogstroll av pygmesorten
För att inte tala om Sobella
Så jag får gå före och trampa upp vägen till,mellan ladugård o hus
För räven stryker omkring
Och då är hon sårbar i snödjupet..
I vanliga fall har räven ingen chans...
Men då den är en ilistig rackare..vet han
när han kan lägga in en stöt

Det är/var en mild gryningsmorgon med JULKÄNSLA
som tog emot mig..och Biggles
som oxå han, fick kämpa på för att ta sig fram genom snömassorna
Sjöng gjorde jag ..några julsånger..till morgonens och julens ära
Biggles blängde på mig..som om han undrade VAD jag höll på med
Fast han är ju van..både med det ena och andra ..av och från sin matte
Så inget borde förvåna honom längre

Önskar ER ALLA en HÄRLIG ADVENT med en riktigt skön JULKÄNSLA

2 kommentarer:

  1. Ja, närmare 51 cm ska dina djur ta sig igenom... Först kom ingen snö, sen ingen snö och sen... ALL SNÖ på en gång!
    Hoppas din förkylning har gett sig nu, så du orkar njuta av din dag, trots snö. Hare gott!

    SvaraRadera
  2. GOD morgon Christina
    Nog fick vi så vi teg..med snö.Inga ord av tacksamhet.. över julesnön..kom över mina läppar JUST DÅ..när jag plumsade omkring i snön ..men i lugnets spår..känns det fint med ljuset som snön bidrar med och den jullika stämmningen..Är mycket bättre..och det var tur..i det vintergöra som blev Hoppas allt är bra med dig..tittar förbi..nån dag Kram

    SvaraRadera