söndag 1 januari 2012

NU...ÄR DET HÄR


Så vaknade jag då upp..till det nya året
Som jag missade att välkomna
Och att ta farväl.. av det som var på väg att lämna oss
Ty jag somnade i soffan..tillsammans med min förkylning
Som har hållt mig sällskap i några dagar
TUR är det..mitt upp i allt
Att hundarna motionerar varandra
Och jag behöver bara hålla mig kvar på den fartfyllda sparken
När de tre stora får fart på sina tassar
Men bara en.. ibland två i taget
Annars vore det nog..LITE väl äventyrligt
Men det har nu kommit snö på skogsvägen
Så lite bromseffekt har den..
men tur har jag
Att lastbilar och andra terrängfordon... plus skotrarna
Ser till att jag har bra promenad och sparkvägar
Så jag slipper plumsa i snön
Nu skall jag KÄNNA efter..det jag inte hunnit..orkat med
Och det är att belysa år 2011..men en stark strålkastare
För att ärligt vandra genom det året..och syna det och mig i sömmarna
DET har jag nytta av..i det ÅR som nu är på G
Genom att korigera...plocka in några nya tankar
Som erfarenheterna gett mig UNDER det gångna året..
Ett är säkert och det ÄR
Att det är oxå på mig själv..Det kommer an
HUR år 2012 kommer att gestalta..sig

Önskar er ALLA en förväntans glädjes uppvaknande
Efter era nyårsfiranden..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar