måndag 9 januari 2012

DET KOSTAR PÅ....



Ett uttryck..kom för mig IGÅR
Om.. när min mor skulle fixa till håret
Och ta bort de hemmagjorda tygremsorna,som håret var upprullat på
Som var vår tids pappiljotter
OCH det gjorde ONT...när håret fastnade
och man gav uttryck åt det..genom ett smärtans pipljud
Då sa hon alltid "man får lida pin för att bli fin"
DE orden kom jag ihåg
Nu när min dotter skulle ge lite upplyftning åt sin mors ansikte
OCH ge det en liten modern kvinnlig "look
Genom att noppa de något vildvuxna ögonbrynen
GJORDE det ONT

Min dotter har dock ett förstående överseende
med sin mors smärtkänslighet och olika läten

För mig räcker det att bli utsatt för denna tortyr..
Bara vid högst speciella tillfällen..som när jag vill lura mig själv
att omvandlas..till en känsla av lyxig ,modeveten och självsäker kvinna
Och dom attackerna ..varken får jag ELLER har fått särskilt ofta
under min livstid
Kan nog räkna upp dom ..på mina händers fingrar..då det hänt

Tycker bättre om det här ordspråket
"När det går lätt ÄR det rätt"

Önskar er alla en "lättsam dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar