lördag 28 januari 2012

DOM KOM...EFTER VÄGEN



En grupp om ca 10 renar

Men det var INTE jag som såg dom först
Det var Kajsa som fnyste och pyste
och stirrade bort mot vägen
När jag vänder mitt huvud dit ..får jag syn på några mörka fläckar
Tänkte först att det var älgar
Men så rörde de på sig..och kom allt närmare
Då såg jag vilka de var... och vad Kajsa fnyste och pyste åt

Jag stod alldeles stilla
i hopp om att dom skulle komma riktigt nära

Men DÅ satte skvallerbyttan Biggles igång..
Då stack de i full fart åt andra hållet
Ibland blir jag sur på min skvallerbytta
Men mina hästar fick då.. en riktigt spännande actiondag
Hoppas Ni alla.. oxå får det

2 kommentarer:

  1. Renar är bra på avstånd! Inte vill jag ha dom på vägen och inte i närheten av mina hagar där dom glatt river elstängsel för att komma åt hästarnas hö. Vilket i sin tur gör att mina hästar helt plötsligt är lika fria som renarna... Ge några extra kramar till din skvallerbytta från mig och beröm honom för att han varit jätteduktig!

    SvaraRadera
  2. GOD morgon..DET var en ny lärdom för mig om renarnas framfart...men hade jag tänkt till LIiite mer..och längre såå hade jag kanske fått kläm på det..Bryr dom sig inte om strömmen?? hmm Tur att skvallerbyttan fick dom att vända då..Tack för din upplysning :0)
    Hoppas dagen ger dig..DET du behöver Kram

    SvaraRadera