måndag 30 januari 2012

EN GNÄLLFIAS KLAGOSÅNG

I går kväll..
Hörde jag min egen röst..när jag gick till stallet
Gruffandes över snön
Som med sina mjuka ,oförargliga och vackra snöflingor
Täckt marken REJÄLT
Som om snöreglaget på sista tiden hakat upp sig

DÅ FICK jag nog
Över mitt gruffande och muttrande


Att pulsa i snön..är ju nyttigt
För det ger ju tillbaka
Den kondition,som jag tappade bort..när jag var sjuk

DJUREN har det värre i år
Det ÄR många viltolyckor som sker
Då djuren söker sig upp ..på vägarna


Det gäller att släppa in tankar.. som föder
Ger energi,kraft och näring och vind ..till våra "segel"
Så en sak till DET går INGEN åska på vintern

Det snöar NU oxå
LJUVLIG HÄRLIG VINTERVIT SNÖ
Som lyser upp ...mörkret
Vintern ...är ju bara på tillfälligt besök

Önskar er ALLA en HÄRLIG dag OAVSETT väder

2 kommentarer:

  1. Hade vi inte vintern skulle vi inte få någon vår!
    .... och du har ju Jan som kommer med traktorn!
    Önskar dig en fin snörik dag! . en dag närmare våren, med takdropp och kaffe på brotrappan!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  2. SÅåå är det mm jag har det bra som har Jan..men hagen måste gås runt,när snön tynger ner tråden,som gör att strömmen velar på..så och jag OM jag skall ..lägga på Kajsa sitt skyddstäcke eller ej..Kaffe på bron..borde jag ta lite oftare..även när det snöar För när man väl sitter där..ger naturens närhet.. av sin klarsynthet Önskar dig en vårlik dag..oavsett väder /

    SvaraRadera