tisdag 31 januari 2012

POWERlös


Så här det
I köket finns det två lådor i ett skåp

Såna där lådor..som man stoppar ..lite av varje i
av sånt... man inte vet vad man skall göra av
När man tex städar
DE stoppar man ner dit..för att veta VAR man har det
och så det inte kommer bort
Under tiden..som man inte vet..vad man skall göra av och med det
NU råkade det sig så här
ATT lådan blev full FÖR full för kunna dras ut
DEN har alltså fastnat något och lådan går icke att rubba
INTE minsta lilla öppning -går att få till
Det som finns i lådan kommer jag inte åt
Vilken "POWER jag än använder mig av..
Lådan rör sig inte det lilla minsta
Grrrr jag som insett
att det jag behöver
Ligger OÅTKOMLIGT.. bevarat i den envisa lådans stängdhet
Förra gången...joo det har faktiskt hänt förut
Då fick min kluriga son upp den..
jag får ta ett snack med honom...hmmm säger han bara
när jag berättar..han känner till sin mors små egenheter

Önskar er ALLA en DAG med kraft och ÖPPENHET

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar