måndag 2 januari 2012

SNÖ..snö..snö



Att sura på snön,för att den kommer på besök
Som nu i natt ..(det snöar fortfarande)
då den lämnat RIKLIGT med nederbörd efter sig..
är ju inte lönt

Det drabbar bara en själv..
genom att göra kroppen motspänstig av tung
negativt laddad energi..som får musklerna att inte vilja samarbeta
UTAN bli motsträviga och stela..när man skall skotta bort snön
Vilket kan ge dyrköpta erfarenheter
Då man dessutom..oftast vill snabba på..för att bli av med snöön
DÄR den ÄR i VÄGEN
Men visst är det så... att ibland pyser det ut
ett och annat
"NÄÄÄ inte nu..inte just idag..du kunde väl väntat
med att komma..åtminstone EN dag till
Fast man VET..att är det något man INTE kan påverka/förändra
Så är det vädret
Eller HUR lång eller kort man är
Allt annat går att göra något åt..förändra
Som tankemönster...problem m.m
och stall och hagingångar..där snön ligger för
Och hindrar utsläppet av hästarna
Som jag gav hö ..och lät stå inne ..
en stund längre än vanligt

För det går faktiskt att ta sig AN snön i ETAPPER
Dessutom ÄR jag priviligerad..För Jan
Min hyresvärd skottar bort snön ..med traktor och snöslunga
Ända ner till hagen har tagit nu...
DET ser jag på.. med STOR TACKSAMHET
Det är framför dörrarna
Som jag behöver använda mig av skyffeln

DÅ jag ÄR vaken..före alla andra..i gryningstimman
Förutom mig så är det bara plogbilen,som är vaken
Som nyss åkt förbi..och lämnat framför infarterna
Sina kompakta högar..men dom bryr jag mig inte om
Ja vet ju vem som kommer..sen :0)

Det hjälper ATT sjunga en glad trudilutt under tiden

3 kommentarer:

  1. Så bra att du har gymmet hemmavid! .... och " vet ju vem som kommer..sen :0)
    Ha det SnöGOTT!

    SvaraRadera
  2. Han som kommer SEN har varit här och tagit uppfarten till huset och var dessutom så bussig att även tog ett drag NER till hagen Det är tung BLÖTSNÖ..mm nog är det bra med ett naturligt gym..som dessutom ger massor av frisk luft på köpet..Du lär väl få skotta DU med ..när du kommer dig hem :0)

    SvaraRadera