onsdag 4 januari 2012

TUNG LIGGER SNÖN PÅ MARK OCH GRAN..och allting annat

TUR vi har JAN. här i Grannäs...med plogtraktorn sin

För SNÖN.. den VRÄKER ner oxå idag
Finns inte minsta öppning.. i det genomtäta och gråvita snöhöljet
Allt domineras av snö..uppe..mittemellan och nere

MEN INTE längre min kropp.. av förkylningen,som suttit i
med feber..som gjort mig orkeslös
men som NU börjar känna sig lite mer
Jaa ..vad skall jag kalla läget..långsamt uppvaknande
till en ny orienteringsfas..kanske
Då Siv kom förbi igår..med en host och slemmlösande medicin
Fick jag sova..nästan hela natten..frii från hostans ATTACKER

För det finns nu ETT -VILL ..ETT - ORK
Som jag måste försöka hitta en balans emellan
Mellan VILJAN och ORKEN
Innan dom spelar ut varandra.. och inget blir av
Av vare sig det ena eller andra
Så jag får ta till ett strategiskt tänkande
OCH försöka vara lite förnuftig..åtminstone IDAG
Någon mer dag.. kan jag INTE lova..
Vare sig mig själv eller någon annan

Men kanske...kanske min yngsta dotter dyker upp idag
Faast jag vet inte om jag vill ha henne efter vägen
Även om bussarna som trafikerar vägarna..körs av skickliga förare
Så har ändå väglaget sitt att säga ..

Men nog skulle det kännas OTROLIGT fint..att hon kom
Då man inte är alert.. är det alldeles speciellt mysig med sällskap av någon
Som känner migväl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar