torsdag 9 februari 2012

FÖRBITTRAD LÄXA å LEVNADSTONER av FREDRIKA KYRKOKÖR

Igår kväll bar det av till byn Aspsele,som ligger..
ca 2mil bort ..härifrån Grannäs mätt
Ett gäng glada tanter å en lika glad gubbe..som rattade "limosinen"
För att ta oss dit
och lyssna på den omtalade FREDRIKA KYRKOKÖRen

Det var 18,5 grad kallt ute
Men när vi steg i genom kyrkoporten..slog värmen emot oss
i den fullsatta kyrkosalen
Kören sjöng vackert och däremellan läste dom ur den bok
som INGVAR NILLSON skrivit.."ÖRONMÄRKT"
En man som härstammade från Fredrika och var bl.a missionär
Om bla hans olika sångers tillkomst
Ett levnadsöde som facinerar..som alla människors levnadsöden gör
Det är en ynnest att få ta del av forntidens rösts tankar o känslor
Vare sig DU är troende eller inte..tillför en sån här kväll
MÅNGA funderationers tankar
För Ivar Nilsson gav liv och känslor till oss
genom det skrivna ordet
Förmedlat av kördeltagarna
Mixen med sångerna däremmellan..gav lyft till kvällen
SEN..efteråt blev vi bjudna på fika
Som Marianne och Ingrid bakat och fixat till
Ett gediget och välsmakade fika i trevligt sällskap
gav kvällen en fin avrundning
MEN TYVÄRR..blev det inga bilder av något värde
Fick jag upptäcka..nu på morgonen
När jag skulle lägga in dom i mitt blogginlägg
Tyvärr hittade jag inte heller några av hans sånger på You Tube
Så jag fick ta en annan om duvor..som en av hans sånger handlade om


Tack MARIANNE från ASPSELE och FREDIKA KYRKOKÖR
För en trevlig kväll


och så gänget i BILEN förstås
Som INTE heller går av för hackor :0)

4 kommentarer:

  1. Hejsan inger igen!
    hoppas allt är bra hos dej!
    själv så är man sjuk!
    här kan du få lite youtube filmer och kolla på det är min och min kompis sköthästar vi har en massa sköthästar;
    http://www.youtube.com/watch?v=iUQ5brzi5JI
    http://www.youtube.com/watch?v=-tg7J3nTy6M&list=UU6lER8fXR1xokF1kpcFUhDg&index=4&feature=plcp
    vi tar hand om allt från shettisar till stor hästar ! :)

    SvaraRadera
  2. HEJ Sanna Tråkigt att höra att DU är sjuk..hoppas du kryar på dig fort Tack för youtube länken Skall kolla den..Du har fått en stor erfarenhet av olika hästars personlighet du..spännande..Var rädd OM dig Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag är snart frisk!
      jag har verkligen utvecklad mig inom travsporten!
      när du och kajsa stog här på hamnskär! så hade jag nästan ingen erfarenhet om hästar!
      men under dom senaste åren har jag fått en massa erfarenheter av min underbara kompis ida! :)
      ska verkligen vara rädd om mig :)

      Radera
  3. HEJ sanna..det låter bra att DU är på bättringsvägen
    Härligt med en BRA kompis och roligt att du fått lära dig om det du gillar så mycket ..HÄSTAR. Hoppas du får en fin helg med dina kompisar hästarna o din vän Ida..Var rädd OM dig Kram

    SvaraRadera