fredag 3 februari 2012

KYLAN BITER TAG


Nu ÄR det kallt..
inte ens solen förmådde mildra det bitska vädret igår
Dock gav den ljus och en inre värme.. med sitt besök

När vantarna åkte av ..för att små muttrar och skruvar
skulle kunna tas bort..och sen tillbaka
Var det en tuff match för mina fingrar
SOM inte lyckades... i kylan och med frusna fummliga fingrar
hålla kvar muttern..utan den försvann i snödjupet
Bulten.. hade jag klarat av..en stund tidigare
Och fått ersätta med en opassande,smal skruv...
Som gjorde det lättare för muttern att glida ur
oxå.. mina fingrars stelfrusna grepp

Hittade några opassande muttrar..som dock höll kvar skruven

Min granne Kjell förklarade.. för sin något elokunniga granne
Att det räckte som jag gjort..för att det skulle funka
och att strömmen skulle klara av..att utföra sitt uppdrag

Det blev ingen städning,som jag tänkt mig igår

Utan letandet blev till timmar..innan allt var klart
Men så fick jag min belöning SEN
För NORRFORSBAGERIETS vita brödbil kom förbi.som den gör..varannan torsdag
Med bl.a färska SEMLOR...så det blev fest i mitt lilla kök
intill vedspisens sprakande värme

Önskar er ALLA en "fingerfärdig" och härlig dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar