måndag 6 februari 2012

TÄNK ÄNDÅ


Att trots kylan som håller mig i schack
har jag ju min vedspis.. att krypa nära
när jag fryser och blir kall
Jag har kläder i överflöd att ta på mig
en säng att sova i om natten
Mat för dagen
Vänner och mina barn ..som BRYR SIG OM
Det ger en kraftfull laddning
som håller kylan på avstånd
FY FABIAN ..vad jag har det bra..mysigt varmt och gott
Fast morgon-dagen är kall
Så har jag en trygghetens värme som omsluter mig
och gör mig varm
Fast nog är det befriande skööönt.. att få gnälla ibland

Önskar för er ALLA en magisk å trollsk morgon-dag

2 kommentarer:

  1. Hej Inger-Sofia.
    Visst har dom allra flesta det bra här i landet, men det finns dom som inte har ett tak över huvudet och som inte har en egen säng att sova i, det tycker jag är illa i ett land som vårt att det skall behöva vara så.
    Nu verkar det som om kylan skall avta snart och det ser jag fram emot.
    Det är härligt att tända en brasa när kylan knackar på så att man kan känna den rofylldhet som en värmande brasa ger.
    Jag vill önska dig en riktigt trevlig vecka, nästa vecka så är vi troligen tillbaka som vanligt här på Blogger igen.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. GOD morgon..jaa det ÄR illa att det får vara så och dessutom acepterat,som om det vore ett normalt inslag i vårt samhälle..Här har oxå vädret börjat bli på lite bättre humör igår mitt i dagen blev det en överraskningarnas glädjestund Då vädret helt plötslig slog om och tenp..stod helt plötsligt på BARA minus fem..vid tretiden dök snön upp..Vädret bjuder på snabba byten..Nog förhöjer brasan värmen påmånga sätt Hoppas ni har det avkopplande o skönt Kram

    SvaraRadera