fredag 23 mars 2012

FRIHETENS ÖPPENHET

Vissa saker..dofter..händelser..musik
Sätter sina avtryck
som den här låten

som i ett visst utvecklingsskede
kom in i mitt liv
Och då dyker nästa minne upp..följt av detta
När min yngsta dotter..
som vet att jag gillar U.Lundells musik
överraskade mig
och bjöd mig på en av hans konserter i Umeå
Det var en höjdarupplevelse...
som än lever kvar inom mig
Men jag kom igentligen in ..för
att önska ER Alla mina läsare o vänner


en UPPLYFTANDE och UNDERBAR helg

2 kommentarer:

  1. Visst vet du att "Öppna landskap" egentligen är den gamla dängan "Hör hur västanvinden susar"? ... menb han sjunger personligt, han Lundell! ... lite som Flinck?
    Önskar dig en hej-hoppsan-helg!
    Kram
    /Ingemar

    SvaraRadera
  2. Hej!..Tack för önskan om en hejhoppsan-helg..det diggar jag ler
    Joo nog sjunger han personligt..med egna erfarenhets ord..Det är det som utkristalliserar..orginalen..från kopiorna ..marionettdockorna.DU sköt OM dig kram

    SvaraRadera