måndag 19 mars 2012

HÄSTCOMFORT

Så här var det
och ÄR med erfrenheterna i bakfickan

När Kajsa fick fång..i fjol
kom min granne Kjell med en toppenide
och gav mig en slags byggmatta..för Kajsa att stå på
Då hästar med fång blir väldigt ömma i sina "fötter"
behöver dom därför ..ett mjukt underlag
Kutterspån i all ära..men de glider ju undan
Först var jag lite fundersam..
över om hon skulle snubbla och tjorva in sig i mattan
Men icke..hon stortrivdes på en gång
Och njuter av att ligga på den
Och intjorvingen som jag var rädd för
Har ALDRIG inträffat
Dessutom blir kutterspånsmängden inte lika stor
DESSUTOM..är det skönare och varmare
OCH lättare att ta sig upp från liggande till stående ställning
Utan några skavmärken
Så din ide Kjell var faktiskt en glädjens toppenide
Både för mig..Kajsa och Jupiter
som nu oxå fått sin matta i boxen..
även han utan problem
och njuter ..lika mycket han.. över comforten
(Men sägas bör kanske
ATT mattan täcker INTE hela boxen)

I morse..när jag gick jag ut till de väntande hästarna
Var snön i full aktivitet..igen

Önskar er ALLA en TREVLIG morgon-dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar