fredag 2 mars 2012

NU KOMMER DEN....

med stormsteg... VÅREN
STOORA högar av tung blötsnö landade framför ladugårdsporten
och på övrig framfart
när taken gjorde sig av med den snö
de så länge burit på
Det är rejäl tyngd.. i den kompakta blötsnön

När Biggles o jag tog en tur
vid 4 tiden ... igår eftermiddag
i skogen

Hade träden blivit av med den tunga snön

som i veckotal hållt träden instängda

Vägföret..som jag glidit fram på.. med sparken

Försvann betänkligt igår
och ersattes med vattenpölar och uppluckrat is
Än går det.. att förflytta sig..om man håller sig efter kanten
Eller som nu.. är uppe tidigt på morgonen
då skaren...gjort det mjuka snötäcket till ett stabilt isgolv
Men blåsten.. polerar än mer ihärdigt
det redan hala underlaget
Morgonen är klarblå vid horisonten..
men kameran ville inte ..det jag ville

FÅNGA den härliga blå ..ingående morgonfärgen
Ett ljuvligt möte.. med en härlig känsla i sällskap
Promenerade jag o Biggles på det hårda isgolvet
I tysnadens skog..
Än hörs inga lockrops toner
Men man kan ana sig till..att snart sååå

Önskar er alla en inre härlig uppladdningsdag
och en lika underbar helg

4 kommentarer:

  1. Almanackan stämmer inte. I början av mars - vårvinter, men ute är det 8 grader varmt. Konstigt.
    Här är det blåis -överallt! Broddar och inte bara "andan i halsen" utan även tungan "rätt i mun"!
    Ha en finfin helg!
    Det tänker jag ha.
    Kram!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  2. ..jaa hästarna fick oxå.. fast utan broddar.. hålla tungan rätt i mun När jag säger gå försiktigt..smyger de fram.. på den såphala vägen..ner till hagen Själv har jag spaken att hålla i hand Det ÄR BRA det att du tänker ha en finfinhelg..det tänker oxå jag i vanlig ordning ha..Men jag kan ju klämma dit med en Kram och en dubbelönskan OM en toppenfinfin helg ler

    SvaraRadera
  3. Hej Inger-Sofia!
    Vi har ett avlångt land, här nere är gräsmattorna nästan helt gröna trots att det ändå blev kyla och lite snö tidigare i år.
    Det har nog varit en lite kallare vinter än normalt här nere, men snön låg bara en kort tid och så brukar det vara här.
    jag hoppas att du får en solig och trevligt vårlik helg!

    SvaraRadera
  4. Hej! Wolfie Låter för mig..med ALL den snö som är här..härligt..med det gröna
    En isig o egennyttig vind har tagit över den mer milda som var på tillfälligt besök i morse,när jag klev upp..Allt halkikare blir väg å gångbanor..ju längre den envetna blåsten håller i sig..MEN VÅREN ÄR på väg..jag känner det på lukten i luften och på det vackra höga o klara ljuses fägring stor ler.. hoppas att helgen tar väl hand om er och ser till att ni får en toppenhelg

    SvaraRadera