söndag 4 mars 2012

SKOGSTAXI O STJÄRNKLARHET


Igår kväll
När jag lämnade Siv o Arnes varma stuga
uppe vid skogen
Dit jag varit bjuden på fika och en trevlig småpratsrunda
för att åka med skogtaxin (skotern)..ner till vägen
där min spark väntade på mig
för vidare färd hemåt
under en stjärnklar kvällshimmel
Då såg jag DOM igen...Jupiter o Venus
som starkt utmärkte sig.. bland de andra stjärnorna
Arne berättade för mig vilka dom var
och att det är långt mellan åren
Som de syns till så näära

Har sagt det OCH säger det IGEN
Det är en livgnistrande upplevelse
att få bo så här ..mitt ute i naturen
ha närkontakt ..med alla dess livsyttringar
som fyller på energidepåerna
och ger många.. rika upplevelser
över det jag SER...HÖR..och förnimmer
med alla mina öppna sinnen
Ty här i skogen.. går dom inte att tillsluta

Önskar er Alla...En livsgnistrande söndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar