tisdag 10 april 2012

MUSIKALISKA MORGONTANKAR

GOD morgon..Det snöar här nu

Som ni vet..ni som tittat förbi här på min blogg
Är jag en musikdiggare..
Så när jag som vanligt..kikade runt på you tube
Fick jag upp öronen för den här låten

Då och då fastnar jag för musik från andra länder
Vars ord jag INTE förstår
Men väl tonerna och intensiteten i musiken
och deras röster
KÄNSLAN som går in
Då tänkte jag ÄR det språket som gör det
ELLER sjunger o spelar människor med starkare inlevelse
utifrån de erfarenheter som de har och förmedlar
Tonernas rytm hittar oftare in och kan få mig
att känna på olika vis
Det var morgonens funderationer

Hoppas morgon-dagen GER er det ni behöver oavsett väder
Biggles han har då fått det han behöver.. hans kompis är här
och skall stanna i några veckor
Nyss tittade jag förbi hos ANN MARIE
där jag läste så ljuvliga ord
och lyssnade på sprudlande toners rytm
i hennes BLOGGINLÄGG om MÅNBELYST HAV..

3 kommentarer:

  1. Så härligt för Biggles att få rasa ut med sin kompis!..... och i flera veckor.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Morrn..mm det gillar han skarpt..det är ju hans förebild.hans stora idol.så när han varit här har biggles lärt sig en hel del..Då det är en mogen herre med grånat hår och erfarenheternas visdoms klokhet inombords :0)

    SvaraRadera
  3. Vilka härligt mysiga foton du lagt in. Du verkar verkligen ha haft en underbar påsk tillsammans med barn, barnbarn och sonens kära flickvän.
    Här snöar det också, men det gör inget för tiden kan inte gå baklänges, vårvärmen kommer alldeles snart.
    Ha en finemang finfin dag :)

    SvaraRadera