måndag 2 april 2012

NATTBESÖKARE


I natt har de.. på sömnens bekostnad
varit full rulle på skogsvandrarna
Ty de har till Biggles förtret ..varit ända in på gården
Utan att matte hade minsta begrepp eller förståelse
för en vakthunds inre behov

ATT.. få utföra sitt uppdrag
och jaga iväg inkräktarna
Att släppa ut honom..var inte ens tänkbart
För det första..ville jag inte behöva rädda Biggles
ur nåt kallt vattendrag...särskilt inte nattetid
Sen visste jag ju inte säkert vilka det var
Men misstänkte på Biggles sätt att skälla..vilka
Så ville jag ju inte hysa bort besökarna heller
Som gästar min gård
Sömnen DEN kan man alltid ta igen
Jag gör som skogsvandrarna...sover när kroppen säger till
Vilken tid det än är..
Har väl blivit lite förvildad av all min skogskontakt :0)
Morgonen var/är KALL och KLAR
Marken är åter täckt av vit REN snö
NU skall jag lägga mig en stund...
när morgon-dagen börjar göra sitt inträda

Önskar er en lugn och rogivande MÅNDAG

4 kommentarer:

  1. Hej Inger-Sofia!
    Det kan säkert vara spännande att se vad som rört sig på din gård, kanske björnen har vaknat ur sin vintersömn, kanske var det älg eller rent av varg eller räv, alternativen är säkert många, men om det fallit nysnö så kan du kanske se på avtrycken i snön vilken eller vilka gäster som passerat förbi.
    Här nere klarade vi oss från både snö och regn i helgen, det är lite kyligare på nätterna nu men det är ändå ingen frost så våren tog en liten rast bara innan den fortsätter.
    Jag önskar dig en riktigt bra påskvecka.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. HEJ Wolfie..Det ÄR spännande..Räven har blivit hemmastadd och gör sin lovar VÄLDIGT nära så är det lekatt/hermelinen,,Än har björnen inte dykt upp här men i fjol vad den förbi en sväng..fotade fotspåren och gick på jakt efter den Då grannen son sett vid 12 slaget alldels bredvid hästhagen inte så långt från där jag bor med andra ord..men jag räds den inte MEN en tanke på lillhäst..gör att jag tar in hästarna för natten Lodjuret tror jag inte går på hästarna men Sobella ligger risigt till..så henne försöker jag hålla inne på nätterna oxå..men det är inte alltid det enklaste att övertala henne till det Men spår av björn har jag hört sägas dykt upp några km härifrpn för någon vecka sedan..Åter har vintern gjort ett tillbakabesök Det har kommit snö ..men den får ge upp kampen då solen dyker upp..Barnen hoppas nog att lite av snön stannar kvar till påsk ..så en sista skotertur ..innan den ställs undan.. går att göra Önskar dig/er en TOPPENHÄRLIG och SKÖN påskhelg Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka var nattbesökarna? Såååå nyfiken!
    Kram
    /Ingemar

    SvaraRadera
  4. GOD kväll Ingemar Det var fler än en räv,som var förbi och så var det spår av lekatt /hermelin Inga björnbesök än..men snart så Kram

    SvaraRadera