torsdag 17 maj 2012

FLOTTBYGGAREN KJELL

Det började med en spirande idee..som blev till en ritning på sjön
Bara DET att komma på den ideen
Han är klurig han Kjell
Har följt framåtskridandet.. av den flotte han håller på att bygga
Som inte ÄN är färdig
Men jäklarns i den..vilken häftig flotte det kommer att bli
Hoppas jag blir inbjuden till premiärfärden
Jag kommer att följa fortsättningen på flottens tillkommande och äventyr
Den här dagen följde min yngsta dotter med ner till den isbelagda sjön
För en fika.. på flottens lagda golv och färdigställda bänkar
I ett klart och soligt väder
Nu när jag sitter här och skriver är himmelen regntung och grå
Och sjön ligger isfri och öppen..långt över sina bredder
Önskar er ALLA en skön helg

5 kommentarer:

  1. Klurigt... och bevis på stor portion uppfinningsrikedom !!!
    /Janne

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastisk idé, fantastisk bastuflotte ............... och fantastiska bilder!!
    Kram
    /Ingemar

    SvaraRadera
  3. Hej Inger..
    Ja jag har undrat var du tog vägen..
    Själv har jag problemet att när jag går runt och skriver så fungerar det bara ibland..när jag klickar på publicera eller skicka så försvinner allt jag sagt spårlöst..Mycket frustrerande..
    Det innebär ju att många vänner tror att jag inte bryr mig om dom vilket är helt fel..
    vet inte hur jag ska lösa problemmet..Men det var roligt att höra av dig igen..Stor kram och ha en fin helg kram Nicki

    SvaraRadera
  4. GOD MORGON....
    Mmm Janne..där slog du huvudet på spiken "ler

    Jaa Ingemar och allt det.. i en fantastisk by :0)

    Night lady..nää inte är det roligt när det krånglar..och inte vill..det man själv önskar

    Hoppas dock att NI tre här ovanför får en problemfrii och fantastisk helg..Kram

    SvaraRadera
  5. Ååå NICKI skall det ju stå...fast jag känner henne oxå som Night Lady sen tidigare.å skrev av gammal vana DET namnet..Tack för påpekande
    ..uppskattas Kram

    SvaraRadera