onsdag 30 maj 2012

SKARPA TIDSÖGON

Idag tog tiden.. ett snack med mig
Den visade mig enträget på ..sin gång
Tidens förändringsgång
Förstår varför
man måste byta ut sitt körkort var tionde år
Det blir väldigt påtagligt dåå
Att tiden gjort sina förändringsspår
Det fick jag inse..när jag idag hämtade ut mitt nya körkort
och inte kunde väjja ..för verklighetens skarpa tidsögon

Någon sommarvärme har jag inte kännt av idag heller
Men det är ett fint torkväder
Hörde föresten att pollenhalten i luften är hög
att så här hög har den inte varit på 80 år
Känner medömkans sympatier med alla allergiker
Behövs lite regn nu.. så pollen får lägga sig

Själv går jag i väntans tider

Min "lillasyster" kommer till mig på besök
Nu i eftermiddag..med bussen

Önska er ALLA en fin avslutning på onsdagen
Och en härlig torsdag..

2 kommentarer:

  1. Jotack, en riktig regnskur skulle underlätta snörvlett ;-)

    SvaraRadera
  2. DEN kommer ..har dom sagt dom som vet..snart

    SvaraRadera