tisdag 26 juni 2012

EN KOLL PÅ FLOTTILLSTÅNDET


Flotten i begynnelsens tillblivelse

Fick ett tips OM flottens "tillstånd" igår
Så jag till att greppa cykeln för att ta mig ner till sjön
Där Kjell och hans bror Fred höll till

Färdigställande flotten
Den närmar sig med stormsteg..dagen D
Mer inredning är på plats
Fotöljen har fått sällskap av liggvänliga soffor

Gardiner är uppsatta..mysigt hemtrevligt
Vi kom att prata om många ting och företeelser
mellan sågningar och spikningar

Och så om ormar..om Christinas hästs ormbett
Då berättade Fred..som håller till i Thailand
under vinterhalvåret..

om en så här stor grön mamba.. som kom alldeles FÖR nära
Med några infångade tankar..
blev plötsligt våra huggormar mycket mindre farliga

När myggen är så här närgången
Skulle det vara härligt.. att för några timmar
Få ge sig ut på flotten..
På väg upp från sjön sen..
kantade de försenade midsommarblomstren stigen

Vid den här tiden brukar de vanligtvis vara utblommade

Solen OCH myggen har stigit upp
och klockan är NU är halv sex
Och jag önskar er alla en spännande dag
DET kommer jag att ha..väntar med posten
några fina fiskedrag ..spinnare
som jag på Tradera..vunnit budgivningen på
Aldrig blir man utan det man behöver
FAST man bor så låångt ifrån butiker och annat
DET är en stor födel med datorn
och en pålitlig lantbrevbärning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar