lördag 9 juni 2012

ETT LYFTETS HANDTAG

Det första jag fick syn på
när jag gick ner till sjön
För att ge..tillsammans med Siv
ett lyftets handtag till Kjell
då han skulle ta upp plåtarna till taknockeln
på bastuflotten
och för att vinden inte skulle få en chans att jäklas
Dååå ..fick jag syn på den..
Fotöljen inne i hörnet

kunde inte annat än le

OCH naturligtvis provsitta den..mysigt var det
att känna den lugna gungningen och se ut över sjön
Nästan.. så jag skulle kunnat somna..där jag satt
Så nog har vatten en rogivande förmåga
Men inte är det då lätt..att hålla en stadig balans
när man skall spika såga och jobba på flotten
dem står ju ALDRIG helt still
Men nog kan han känna sig stolt och nöjd

över det han åstadkommit..han Kjell

Hoppas ni ALLA får en givande dag
Här har molnen tagit över och det REGNAR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar