måndag 25 juni 2012

PYSLJUD OCH SKRATTSALVOR

GOD morgon

Faast jag är på loppiset
Nästan varje gång det är öppet
Alltså söndagar och tisdagar
Så finns det alltid något nytt att hitta
Köpte en biltvättsvamp
Som jag tänker dela..fukta och spreja på
med SOLMJÖLKEN
Jupiter
är det inga problem med att få på insektsmedlet
Men med Kajsa
är det en annan sak
Så fort hon känner kontakten och hör pysljudet..
vill hon inte samarbeta och ändå ÄR det hon
som är mest frustrerad över insekterna
För medlet funkar när jag fått på det

Så köpte jag en röd malva..mer lila
Och två olika tallrikar i storleken mindre
För att ge barbarnen en färgklick att äta på

Sen DET BÄSTA av allt.ÄR. den sociala samvaron
Det ÄR så mystrevligt att sitta ute på altan och fika
Samtala..lära känna nya människor
Få ta del av tankar..historier och nya ortsord
De är fyndigt roliga.. när de kommer igång Rune och Doren
Inte en endaste gång har jag fått lämna loppiset
utan att vara proppfylld med skrattvärmen
och fått med mig tips och goda råd därifrån
Det kom både byssbor och människor
från alla andra håll och kanter och ännu längre bort ifrån
För den åskrädda gavs några goda råd
Att lägga sig under bordet med en surströmmimg på magen
DET rådet har många bottnar..men det går jag inte in på
Det får ni klura på själva :0)
Solen är HÄR och myggen har sovmorgon
och jag och biggles skall snart ut på vår skogstur


Önskar er ALLA en mystrevlig dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar