lördag 14 juli 2012

BLÅBÄRSLYX

Idag..skall jag ge mig själv
en riktig lyxig och god måltid

Hittade nämligen åt lite BLÅBÄR i frysen
Finns det något ljuvligare
än att en gråmulen dag få äta BLÅBÄRSPANNKAKA
och så doftar det så gott
jag gör vanlig pannkakssmet
sätter plattan på sexan
När den är varm häller jag i lite smet
som jag INTE strör blåbär på
Nää den första får bara vara en "förlöpare"
och ges idag..till alla hundarna
Vanligtvis får Biggles den
Sen skruvar jag ner värmen på fyran
Häller i smet OCH strör på blåbär och lite socker
När sockret smält och färgen är fin
viker jag ihop pannkakan..på mitten
och tar försiktigt upp den och lägger den på fatet
Sätter mig sen ner ..kanske ute på brotrappan
och BARA NJUTER

Hoppas,hoppas att det kommer att finnas

rikligt med alla de slags bär i skogen
Att få stoppa ner i frysen och få plocka fram ..
när man vill vara riktigt snäll mot sig själv
Iri..
tittade förbi kl 4
när jag klev upp för att möta morgon-dagen

Ni må tro att skvallerbyttan hade fullt upp
Med att försöka få de andra tre hundarna och så mig
att fatta....att den fräcke gynnaren..skulle hålla sig i skogen

Önskar er ALLA en GOD å LYXIG BLÅ..helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar