måndag 16 juli 2012

ENKELHETENS FIXARE


Har tagit ett tankevarv till
Och tänkte
att det är ju dumt
att inte dela med sig av de erfarenheter jag fått
Av.. och omdet som varit positivt för mina händer
Då jag tvättar dom OFTA..av nödvändighet
då dom utsätts för både det ena och andra
som dom måste ta tag i och jobba med
Så fick jag fnasiga,torra och sprickiga händer
av allt tvättande
Då började jag tvätta mig med såpa
och/eller ÄKTA olivtvål
OCH en och annan liten dutt..av salvan
som när jag smörjer in ansiktet
blir det alltid lite kvar på händerna
som jag oxå drar genom de tvättade håret
Så får det sin beskärda del av omvårdnaden
Det är salvan som Sonja tillverkar..
Nu har jag mjuka..aldrig torra eller sprickiga händer
Det är ofta de mer naturliga
som ger det bästa resultatet
När det gäller det mesta ..har jag märkt
Man behöver inte köpa dyrt..för att det skall funka
Det är bara vad producenterna vill att vi skall tro
För att vi skall köpa
alla dessa/deras dyra överreklamerade produkter
Så..nu var det oxå sagt

Ha en BRA DAG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar