tisdag 17 juli 2012

I FÖRBEREDELSERNAS ANDA


(bilden är från 2010 års kakfrossa)
Igår kväll träffades byagänget i byastugan
för avstämmning och en genomgång
av lördagens "KAKFROSSA"
som går i minnenas spår..då GRANNÄS fyller 250 år
ALLA är välkomna
Det kommer att bli en spännande dag
Och långtidsprognosen.. verkar solingivande
Idag är det dax att sätta igång med mina bakverk
Och något annat trevligt är oxå på gång
För med bussen kl halv fem.. kommer min yngsta dotter
OCH innan dess
skall jag ta mig en tur till loppiset
för en fika och kolla in vad nytt som tillkommit
för det.. gör det alltid

Önskar er ALLA en härlig dag

2 kommentarer:

  1. Kakfrossa det låter gott Hoppas ni får en riktigt trevlig och fin dag..Kram Night Lady

    SvaraRadera
  2. Hej Night lady..TACK! Det hoppas jag oxå att vädret som nu är här håller i sig till Grannäsdagen på lördag..Mmm massor av goda kakor..synd du bor så långt bort..för att smaka på alla 30 olika kaksorterna o samvarons trevnad denna dag då berättelser om byn och annat trevligt står på programmet Önskar dig DÄR du är många fina och trevliga dagar Kram

    SvaraRadera