torsdag 2 augusti 2012

HÖSTKÄNNINGAR och MYGGFRITT

Igår.. väntade jag besök av åskan
Och ställde in mig på det
INTE för att jag längtar efter just det besöket
Men vissa saker har man bara att foga sig i
Som det här med vädret
Och det var just precis vad jag gjorde
Men..den dök aldrig upp
I Bjurholm däremot hade den gått ordentligt
Faast..varför säger man ORDENTLIGT
Det finns väl inget ordentligt med åskan
Den följer ju inga givna åskregler längre
Den dyker bara upp.. lite här och där från alla håll och kanter
Och man kan aldrig var säker..på var och när
I alla fall så
När vi styrde kosan..igår.. sen eftermidag tillBjurholm
dök ett rejält slagregn upp..sånt där åskregn
som på bara någon sekund..fick alla att bli genomblöta
Vädret hemma i Grannäs däremot

När vi återvände efter vårt handlande och vandlande
Var strålande
Och gav kvällsturen med hundarna
en skön känsla i kroppen..i vetskap om
att åskan inte skulle dyka upp
Morgonen som nu är här

Var kl 4 höstlik..dimmig och lite småruggig
och utan mygg,knott och andra blodsugare
så där som hösten brukar vara..kännas

Men dagen är löftesrik..för jag skall på hjortronjakt
Hoppas oxå ..att den BLIR det med ..för er alla

2 kommentarer:

  1. Hejsan Inger-Sofia!
    Augusti månad då har väl knotten högsäsong hos dig nu. Här nere är det sällan man ser mygg eller knott överhuvudtaget, det kan finnas i liten mängd i en del skogar, men annars lyser dom med sin frånvaro, här är saltvatten här invid havet och då kan inte mygglarver överleva, men trots att jag nästan aldrig ser en mygga här så klagar andra ibland över blodsugarna. Det värsta myggstället jag råkat ut för är i Gysinge, där är nästan omöjligt att vistas utomhus.
    Jag önskar dig en riktigt härlig avslutning på veckan.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Wolfie..mm och så "svian"..Lite saknar jag havet..vad det för det med sig för Kajsas del...då kunde hon gå ute dygnet runt..för allt vad blodsugande småkryp hette..förde havsvindarna bort I och med det fick jag oxå ett större frihetslugn.Men man kan ju inte få allt man önskar sig här i världen..så jag får ta till och köra några varv med "tankeupprätthållarna"..när irritationen på småkrypen vill fästa sig på mig..fast "suck" lätt är det inte alla gånger Allt GOTT och VÄL önskar jag DIG/er dagen som ÄR i morgon och veckoslutet därefter Kram

    SvaraRadera