tisdag 23 oktober 2012

DUMHETERNAS KÄRIGHETSFOTSTEG



Med nytt ljus...och på lätta fötter.. går jag
njaaa något lite ostadiga än
men oj..vilken känsla
det är som att bli pånyttfödd...

Det där som för någon dag sedan
fick mig att tappa modet för ett tag
Min nackskada gör att jag inte fixar att slå ner
hagpinnarna
NU vet jag det.. efter andra gångens vinterhagsuppsättning
Tidigare har jag haft pinnar som jag tryckt ner med foten
Men dom är av sämre kvalitet
för när kylan tar i.. har det lätt för att gå sönder
vid minsta beröring
Så därför beställde jag ur ett penningatänk
dom jag köpt nu ..som är mycke bättre och hållbarare
Min egen hållbarhet tänkte jag inte på..bara på börsens
Så ytterligare ett bevis på..att där penningen får styra
där går vettet ur

MEN dom mer hållbara måste jag slå ner med en hammare
Och se.. det är något min nacke inte klarar av
Då det är många pinnar som skall ner
Mitt tänk var ensidigt ekonomiskt
För om jag tänkt liiite längre
och inte kollrade bort mina tankar
på förra årets nackhagsursäkter
om att jag gick på hela dagen utan uppehåll då
och så var det annat oxå
En fin bortkollring av verkligheten
För att jag VILLE tro..
DET TAR TID..att lära känna sin nya kropp
att göra dom tankeförändringar som måste till
Mycke går att göra...bara på ett litet annat sätt
ÄN det vanliga ..som jag gjorde innan nacken började gnöla
Ibland måste man oxå tönja på sina gränser
för att se hur långt man kan gå..nå
Men vissa saker..är så här med en titt i backspegeln
HELT VANSINNIGT KORKAT DUMT

2 kommentarer:

  1. Hej Inger-Sofia.
    Så tråkigt att det skulle bli så, men vi människor är ju ofta såna att vi vill inte vara sjuka och då intalar vi oss att vi är friska även om våra kroppar har skavanker.
    Jag hoppas det finns någon till hands som kan hjälpa dig med det och liknande arbeten nästa gång det är dags.
    Jag önskar dig en trevlig fortsättning på veckan och naturligtvis att värken i nacken snabbt försvinner.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. GOD MORGON och TACK AnnMarie för dina ord Kram

    SvaraRadera