måndag 8 oktober 2012

GRANNÄS LOKALTAXI

I helgen har jag haft kärt besök
Mina barnbarn har varit här
Och så regnet..som varit ihärdigt
Men ut måste vi ju ändå..för skogen och rörelsens skull
Treåringen ville ..på treåringsvis INTE hänga med ut
då gavs han ett erbjudande
att han skulle få åka.. med Grannäs bästa taxibil
SKOTT-KÄRRAN
Det gillade han ..så kläderna snabbt på
medans jag fyllde skottkärran med hö..
för comfortens skull

När vi kom ut
Var det fler som ville åka med

Den minsta och lurvigaste av dom
gillade oxå han åkturen

Marken är oxå nu ..blöt..slipprig och hal
av allt regnande.Nog skulle det vara skönt
med en upptorkningsdag

Önskar er ALLA en glädjefylld vecka

2 kommentarer:

  1. Hejsan Inger-Sofia!
    Det är tråkigt när dagarna regnar bort, regnet behövs, men det borde vara i lagom mängd, här nere klarade vi oss den här gången, det var både sol och grått, men ingen regndroppe syntes till.
    Taxin var av en originell sort, men fungerade tydligen bra ändå.
    Jag hoppas du får en solig och trevlig dag idag.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Wolfie'jajjamensan..och den kan få upp farten oxå..så där lagom i skogsnatur och nerförsbackar :0) Här har vi mulet idag och stritregn Så ny längtar jag faktiskt efter solens sällskap..önskar Dig/er en strålande dag vid habets utsiktspunkt Kram

    SvaraRadera