måndag 29 oktober 2012

RÄVBESÖK I MÅNSKEN å ELD I SOL

När jag klev jag ut..
till en kall,stjärnklar och månbelyst tidig morgon
uppväckt av skvallerbyttan Biggles
möttes jag av ett magiskt ljus med skuggor
som gav fantasin ett uppsving
Det var otroligt vackert

Biggles har hållt mig vaken sen halv två
ÅXÅ i natt
Det är fler..mer varelser än mig
som gillar den månbelysta natten
Hade tänkt sova till 5
Men gav upp kl halv 4..efter ut och in
och upp och nergång i sängen
Det var räven som med jämna tidsmellanrum
fick Biggles att bli upprörd
Undras ja om den tycker det är kul
och kanske lite spännande att få igång Biggles
Räven är en klok liten rackare
som nog oxå den behöver lite spänning i sin tillvaro
nu när björnen lagt sig till ro..som jag tror

Igår.. fick dagen mig att känna av senvinterkänslan
Den som dyker upp när våren står bak dörren
och solen värmer så där skönt
Då drog Siv,Kjell och jag till Malbergstugan
medhavandes kaffe,choklad och smörgås

Vi beslöt oss för att göra upp elden ute

vid grillplatsen för att njuta av solen
Eld och vatten har en otrolig förmåga
att få mig i ett totalt avslappnat meditativt tillstånd
Ett sånt där ord inte ges särskilt stort utrymme
Allt bara är i själva känslan

En röjtraktor..kom förbi på skogsvägen
Allt högväxande sly slogs bort
eller HUR man nu säger att den gör
Men bort tar den i alla fall.. med sin "rondell"
det som växer efter dikeskanterna..
Det behövs nog för utsikten..när man kör bil efter
de ensliga skogsvägarna..så man får en chans och hinner
få syn på älgarna och andra skogsvandrare..i tid

Så var då måndagen här
Det är inget speciellt med det..att det är Måndag
Varje dag är speciell..men så har jag ju inte heller
någon klocka
som jagar eller sätter press och stress på mig

Önskar er ALLA en härlig dags uppfriskande början på veckan

2 kommentarer:

  1. Hej Inger-Sofia.
    Rävar är listiga, dom vet oftast hur nära dom vågar gå, en hund i hundgård lär dom sig snabbt att den är ofarlig.
    Jag ser att snön har kommit hos dig, här nere finns ingen än och vi hoppas att den dröjer ett bra tag till innan den kommer.
    Hoppas du får en riktigt skön vecka vännen.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. HEJ AnnMarie
    Snön..nog har den kommit..men det verkar inte som den tänker stanna..ty mild är den luft,som töar bort allt mer av den snö som lagt sig som en skyddande matta över den uppgrävda marken och hindrat leran att följa med tassar och skor in..Jag gillar räven och dens klurighet och kreativitet HUR finulig den är Önskar dig en härlig dag Kram

    SvaraRadera