tisdag 2 oktober 2012

SINNESMJUKT


När jag går ut till morgonen
står där.. och tittar mig runt omkring
och upp mot himmelen
Där stjärnorna på den molnfria himmelen
lyser klart och starkt
i sällskap med månen
Eller när molnens grå slöjor täcker över
och gömmer stjärnorna
föds det mellan de olika öppningarnas ljuspunkter
fantasieggande tankar och känslor

Då känner jag.. livets storhet
Och hur små vi människor egentligen är
i allt det stora
så liten makt vi har.. över naturen


När jag hör tystnadens ljud
som mam bara kan höra..i tidig morgontimma
innan de mer högljudda ljuden drar igång
och överröstar de mer tystlåtna
Fylls jag av en speciell stilla ödmjukhet
som inte går att sätta ord på

När jag tar ut mina hästar från stallet
till "hushagen"
för att minimera gräset där
innan dom flyttas.. till den nedre hagen
då ljuset
och solen dyker upp
Fylls jag av stilla ro

Oavsett HUR jag mår..
Oavsett väder
Ger mig morgonen det jag behöver
för att klara av
att möta med jämnmod.. det dagen kommer med

Önskar er ALLA en sinnesmjuk dag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar