tisdag 30 oktober 2012

SMÅMUTTRETS AVHYVLING

Kylan har gett sig av
Natten har lämnat blötsnö efter sig
och jag har INTE blivit väckt i natt
av väktarens skall
Snöandet har nog hållt skogsvandrarna på plats

Så här ÄR det för mig
Att först småmuttrar jag alltid lite
när jag blir väckt mitt i natten
men när jag sen väl kommit mig upp och UT
tar facinationen och nyfikenheten över
och jag känner glädje i uppvaknandet

som att lägga ut plastmattorna i snön..för rengöring

Sätta mig på bron..blicka ut mot skog och himmel
och hästarna i hagen och känna
känna in ...livets pulsslag
Och så kaffe på det..mmmmm
Sova..det kan jag göra sen

Önskar er ALLA en lika härlig uppvakningsmorgon
å dag


2 kommentarer:

  1. Hej Inger-Sofia.
    Vad trevligt det låter att kunna avnjuta naturen och vår existens på vår del av klotet,
    Dessutom gillar jag musiken du spelar för oss som tittar in här.
    Det här blir sista bloggen den här veckan för mig, vi kör till Prag i morgon och blir kvar där resten av veckan så jag vill önska dig en underbar fortsättning på veckan.
    kram.

    SvaraRadera
  2. Hääärligt..dit skulle jag åxå vilja åka Mycke att se och så alla marionettdockor som finns att köpa..ååå vad jag skulle njuta Önskar er en säker och helt underbar resa och vistelse till och i Prag KRAM

    SvaraRadera