onsdag 3 oktober 2012

STATSRUNDA med UTTAG och INTAG

Igår var det dags att sätta sig i tandläkarstolen
för att få hjälp med den plomb
som hade rymt från min ena tand
Tur hade jag denna dag
För två "ladys" i sällskap med Kjell
hade tänkt göra stan
och erbjöd mig att få åka med
En inbjudan som jag så klart inte tackade nej till
Dels blev avfärden 2 timmar senare
än om jag skulle åkt med bussen
Vilket gör morgonsysslorna inför avfärden
mindre stressiga
Hann med att ta en längre tur med hundarna
och så gott som själv bli färdig i tid
Man vill ju putsa till sig lite inför statsresan

Men oj oj oj vad det byggs och har sig i Umeå
Bostäder,vägar och så allt som skall till inför KULTURÅRET
Butiksintriörerna har ändrats och det har tillkommit
fler.. meer butiker ..lite här och där

Läsglasögon var det dags för IGEN.. att bunkra upp
Det är otroligt vilken åtgång de har
Men nu har jag glasögon med "tvåögon" igen

Får se hur länge jag klarar av
att hålla dom intakta..den här gången

Dagen i stan avslutades med en Wrap på Mac Donalds
Dit oxå Kjell och Sanna anslöt sig
till det väntande gänget
Lilian.. Kjells syster,Siv och så jag
Man blir hungrig av att kuta på stan
På hemvägen stannade vi till
i den nyaöppnade..sen i sommras ..butiken i Bjurholm
som heter SARAP..Asian Fodd Market
Som kjell och Sivs svärdotter är ägare till
med spännande varor i.. som finns att hitta
från asiatiska länder
Har fått en favorit..med ingefära i
veti sjuttsingen vad jag skall kalla den
men jag "säger" väl en slags kolatablett
som är uppfriskande och bra för halsen och magen

Lite som den här låten... är tempot i stan
mot de MER skogliga..naturnära tempot och ljuden jag är van

SÅå..nog är det skönt sen.. att få landa i skogen
TACK för skjutsen och trevlig sällskap

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar