onsdag 17 oktober 2012

VÄDER-OMBYTE


Snön ligger kvar på marken
av kylan kvarhållen
Det känns lite vintrigt faktiskt
Hösten hade brottom att ge sig av

Räven kom förbi kl 4 i morse
Den bara satte sig OBEKYMRAT ner och kikade på mig
där jag stod på trappen och hälsade den god morgon
Det var den kaxiga storräven

Den här årstiden är lynnig..i sitt väderhumör
man kan aldrig vara helt säker på
från en dag till en annan
om det är höst eller vinter när man vaknar
MEN..de är ju som allting annat i den här världen
det finns ingenting...man kan ta för givet
Det har ju sina fördelar det med
Då tar man ju dagen som den kommer
Tänker då inte låta mitt humör påverkas
av vädrets vresighet
Jag ÄR ju friii..nästan.. min förkylning
Så vädret kan "slänga sig i väggen"

Hoppas ni alla får en bra dag oavsett väder
Men ta det lugnt..för det är förädiskt halkigt
lite överallt


6 kommentarer:

  1. Hej Inger-Sofia!
    Härliga bilder du visar, räven är verkligen vacker.
    Jag vet inte om du känner till att du bara har en viss kvot av bilder du kan lägga in om dom är så stora som de här bilderna, när kvoten är fylld så försvinner dom och det går inte att lägga till fler, jag brukar göra så att jag tar bort allt som är äldre än omkring 5 månader gamla för att inte överstiga det utrymme vi får tilldelat oss som bloggare.
    Snö har vi inte sett till ännu här, oftast kommer den först efter nyår här nere om den överhuvudttaget kommer alls, men vissa år har vi också riktiga "norrlandsvintrar"
    Jag önskar dig och alla andra i din familj en härlig fortsättning på veckan!
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Hej! Svårt nå dej så jag försöker här... Hur som helst ha en bra dag!/Janne

    SvaraRadera
  3. Hejsan Inger-Sofia.
    Vi såg några flingor när vi var uppe i norr för ett par veckor sedan, snö kan vara väldigt vackert på bild, kanske borde man bara se snö från stugvärmen och när man går ut slår man bara av en strömbrytare så vips är snön borta, när man kommer hem slår man om strömbrytaren igen och snön är tillbaka, Varför kan ingen uppfinna det?
    En kram och en önskan om en ljuvlig avslutning på veckan lämnar jag till dig.

    SvaraRadera
  4. Hej Wolfie..rackarns åxå..det visste jag inte TACK för den informationen..UPPSKATTAS
    Nu delar snön och regnet på "luftutrymmet" här ett riktigt rejält blötväder med andra ord..Men har man kläder efter väder.. så ordnar det sig.En GOD omhändertagande avslutning på veckan och en än mer generös helg önskar jag dig Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Janne..Håller på och fixar till vinterhagen och i det väder som är här ..så får mobilen hålla sig inomhus Önskar dig detsamma Kram

    SvaraRadera
  6. Hej AnnMarie "ler" vore kanske inte så dumt..ibland..men det är ju oxå variationerna i vädret som får en att uppskatta när dagen är på bra humör.Detsamma önskar jag dig Plus en lite kraftfullare önskan inför helgen
    Att må den komma till dig... på sitt allra bästa humör Kram

    SvaraRadera