måndag 19 november 2012

FRIHETSKAMP

I tidig morgontimme
hördes ett kraftfullt "brölande"
som från ett ilsket lejon som vrålar ut sin frustration
efter ett förlorat byte
Det var isen från sjön som lät
i sin kamp för att belägra vattnet och göra det HÅRT och KALLT
Det ÄR mäktigt att stå där ute i mörkrets tystnad och lyssna
Och låta tankarna i fantasin ..löpa fritt i sin form

Vid kaffepausen.. i mellantiden
kilade jag över till Ann Maries blogg
och läste om hennes och Wolfies härliga promenad vid havet

Det är en mäktig upplevelse att se och höra
när det visar upp sin styrka
Som ju oxå är lite skrämmande
Då man vet vad det kan ställa till med
När det är på sitt allra sämsta humör..
Då får vi känna av.. HUR små vi människor är
och inse..att över naturen kan vi inte styra

Vi människor består ju å¨xå av vatten
så jag slog några symboliska tankekullerbyttor
Men dom jag håller för mig själv..ett tag till
Dikten om havet..som jag lagt in på min diktsida
skrev jag en tidig morgon
När isen som NU..försökte belägra havet
och då tankekullerbyttorna gav liv till den

Här har nu kylan till min förtjusnings lättnad
Åter gjort den kladdiga leran..
till ett hårt,kladdfritt och stadigt golv..

Hoppas ni alla får en stark dag fylld med glada toner





2 kommentarer:

  1. Hej min vän!
    Här är det långt kvar innan det blir någon is, det är inte så ofta isen lägger sig här i havet, men det händer ibland, men åar och sjöar fryser till om det är under 0 några dagar, men än ses ingen kyla här, nu på förmiddagen ligger temperaturen på 9+.
    Wolfie gav mig en överraskning nu på morgonen, vi skall göra en resa så jag blir borta från bloggen tills i början av december så tills vi "hörs" här på bloggen igen önskar jag dig allt gott.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Häärligt att få bli överraskad.. trevligt att få sticka iväg på en resa Hoppas den blir allt det ni drömt om och önskat er..Kram

    SvaraRadera