onsdag 5 december 2012

ANPASSNING

20 grader kallt..men ändå skönt på nåt vis
För luften är torr
Men jag hör och känner.. allt materials skörhet i kylan

Det var bara jag,djuren och så den röda timmerbilen
som var i rörelse kl 4

Har försökt vänja mig av med den tiden
Och stiga upp lite senare
Men det vill sig inte
Så då tänkte jag till
VARFÖR i fridens namn..ändra på ett fint morgonkoncept

För att passa in..i den övriga sociala samvarostiden?
Näääääääääääääääääääääääääääääääääääääää

Nu rår jag ju över min egen tid..när kroppen vill upp
får tiden tiga still
För naturens pulsslag/rytm har blivit min melodi
Och ni skulle sett vilken fantastisk himmel
jag fick se i morse

Veden är inburen
och det sprakar så härligt i vedspisen
NU är det kaffet som gäller

Önskar er ALLA en värmegivande dag
OAVSETT väder

8 kommentarer:

  1. Hejsan Inger-Sofia.
    Visst är det härligt med en sprakande brasa att värma sig vid, vi fick vår första snö i går, riktigt så kallt som du har det är det inte här, -7 visade termometern nu på morgonen.
    Jag vill önska dig en härlig fortsättning och avslutning på den här veckan.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. WOW..
    Stockholm är vitt vitt vitt och jag älskar det :-)
    Ha en härlig dag...//Love Always Nicki

    http://www.youtube.com/watch?v=H10f2w7T5CU

    SvaraRadera
  3. För att passa in i den övriga samvarostilen!:-D
    Jojo, vem gör det? Men man kan ju säga att vi nästan har storstadspuls eftersom det alltid är någon vaken i byn...

    SvaraRadera
  4. Nu var du som alltid snabb i tanken och fyndig :0) Såå är det ju..vi drar ju var och en sitt strå till stacken..för den där varma livspulsens skull a la Grannäs varianten Kram

    SvaraRadera
  5. Hj Ann Marie
    Här har vi inte så mycke snä ÄN..ett liiitet översiktslager bara..men tillräckligt för att lysa upp lite mer i den mörka morgon-dagen
    Detsamma önskar jag dig och skickar med en varm KRAM i vinterkylan

    SvaraRadera
  6. HEJ..Nicki
    mmm när det gäller snö..så har den sina förtjänster i lagoma propotioner Det blir ljust och rent och vitt..vilket ger fötterna en säkrare gång i mörkret Härlig hälsning du skickade med :0) ALWAYS LOVE.behövdes såna värmeord en sån här dag KRAM

    SvaraRadera
  7. Hejsan Inger-Sofia!
    Banjo har jag aldrig provat på att spela, kanske något jag borde göra, det instrumentet passar alldeles utmärkt till folkmusik.
    Jag hoppas du får en härlig fortsättning på veckan trots kylan.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. GOD morgon Wolfie..banjons toner framkallar en glädjes lättsamhet hos mig..
    Idag skvallrade termometern på 11 grader kallt och NU snöar det här DUNVIT mjuk och fin snö :0) En fin avslutning på veckan en helg med goda överraskningar önskar jag dig/er KRAM

    SvaraRadera