måndag 3 december 2012

UPP LYSNING

NU är vintern här.. och troligast för att stanna
En ljus å VACKER himmel.. höll mig sällskp
i den tidiga morgontimman..så och det varma kaffet

Siv och Kjell har en fashionabel adventsslinga
upphissad i flaggstången..som jag åxå får njuta av
Från min utsiktspost i köksfönstret eller
när jag sitter på bron för att möta upp dagsljuset

Det är fint
när deras ljusslinga möter mina ljuslyktors.. mer fladdrande sken

Önskar er ALLA en ömsint dag
med "strålande" ljus och värme

2 kommentarer:

  1. Hej inger-Sofia.
    Nu behövs allt ljus som är möjligt att få, om ett par veckor når mörkret sin kulmen sen kommer ljuset sakta tillbaka igen.
    Jag får advetspynta idag, det är lite i senaste laget, men eftersom ingen varit hemma får vi ta igen det idag.
    Jag önskar dig en underbar start på vår nya vecka.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Hejsan Inger-Sofia!
    Din video ger nästan pubstämning, just så låter det nästan överallt på Irland.
    Jag tycker också väldigt mycket om den Skotska folkmusiken, texterna innehåller ofta en spännande historia med flera korn av sanning i den.
    Jag önskar dig en riktigt härlig vecka utan julstress än så länge!

    SvaraRadera