onsdag 13 februari 2013

ALLA HJÄRTANS 364 DAGAR





På Torsdag
I morgon alltså
ÄR det ju alla HJÄRTANS dag
Som jag alltid har dubbla känslor inför
För med storsläggan.. bombarderar reklamen oss ..med,KÖP, köp,köp,köp


Men jag tror
att för själva livskänslans välbefinnande
Och för ALLA HJÄRTAN
Kan inte det ”köpta” ersätta närvaron
av en K R A M

Så vandrar mina tankar.. iväg till min mor
Som skulle blivit 97 nu i mars
Den här bilden älskar jag mest..för den visar så tydligt
på hennes sprudlande glädje och livsgnista..
med humorn ständigt närvarande
Sån som hon var

Det är nu 4 år sedan som du kilade iväg JUST denna dag.. över gränsen
Till andra sidan
Känner nog din närvaro må du tro
Särskilt när jag är vårdslös med mig själv
och slarvar med maten..


Till mina tre barn och två barnbarn
...mina systrar
...min retsamma svåger
...mina syskobarn-barn
...ALLA Grannäsbor
...ALLA er som tittar in på min blogg
...ALLA kända och er ännu inte kända
Till ER ALLA på årets ALLA HJÄRTANS alla 364 dagar.K R A M

6 kommentarer:

  1. Hej Inger..
    Ja visst blir vi idiotförklarade i alla fall verkar det ju så när det gäller viss reklam..
    Och visst vore det bra om fler höjde rösten då kanske det skulle bli en förbättring vem vet..
    Roligt att du hälsade på igen hoppas att allt är bra med dig..Kram Nicki

    SvaraRadera
  2. Hi Hi..
    Ingen fara inger exact så gör jag också..
    Jag skriver för fort och glömmer kolla om det blivit rätt eller ej och ibland publicerar jag för tidigt av misstag men det visar ju bara att vi är människor och inga maskiner..Så visst är det okay för min del..Kram på dig…
    Önskar dig en fin Valentine nu ifall jag inte hinner imorgon..

    SvaraRadera
  3. Alla hjärtans dag handlar om att fira kärlek, tillgivenhet och ett band som håller två människor samman.
    Vad kan vara mer speciell än den speciella band av vänskap som vi delar?
    Glad Alla hjärtans dag till dig min vän.. Nicki

    http://i198.photobucket.com/albums/aa49/Nightlady070/Valentine/Gif02_zps6e9ac166.gif

    SvaraRadera
  4. GOD MORGON NICKI
    och TACK för gensvar och din hälsning
    Önskar dig en härlig helg med glädjens närvaro KRAM

    SvaraRadera
  5. HjärteVarmaHjärteKramar A-L

    SvaraRadera
  6. TACK för dina varma hjärteKRAMAR :0)
    Här får du en stor i retur Kram

    SvaraRadera