måndag 11 mars 2013

EN ÖVERRASKNINGARNAS HELG

GOD morgon
Från att ha varit VÄLDIGT kallt ..några nätter
Som under natten mot söndag..då det var 30 minusgrader
vilket höll i sig.. en bra bit in på förmiddagen..

men med en sakta stigande temperatur..som gav takdropp
var en stor POSITIV förvandlings omvandling
för oss i tankar på skoterutflykter
För det var nämligen så..att på onsdag kväll ringde min mobil
Det var min äldsta dotter som undrade.. om jag ville ha ett gäng-besök
SJÄLVKLART..ville jag det
På torsdag kväll skulle dom komma och stanna tills på Söndag

Med sig hade de skotrarna..för vi tänkte göra några längre skoterskogsutflykter
i den vidsträckta omgivningens vackra natur
OCH vi hade dessutom en hiskelig tur
Då min hyresvärd Jan hade en skoterkälke
Som han så generöst lånade ut till oss TACK!

Vi grillade korv och drack varm choklad
Och åkte på ett underlag.. instoppad i en plastpåse NERFÖR backen

Och min kreative son..som än inte glömt bort HUR det var ..att vara ett barn
Vad man gillade då

Grävde djupa grottor i och under snön.. till barnens stora förtjusning
Vi tittade efter och såg spår i snön
Yngsta barnbarnet lämnade kvar
några brödbitar till räven.. att hitta
Här stannade vi..tills dagens ljus började mattas av
Och kylan började återvända

Då solen började försvinna allt längre bort

Det ger en energiuppladdning och en skön rogivande känsla
till kropp och själ
ATT till utsiktspunkt ha denna otroligt vackra natur
alldeles framför ögonen OCH att få dela den med "gänget"
Ger en ännu större glädjefylla

Så tittade och lyssnade vi på melodifestivalen
Äldsta barnbarnet fick vara uppe HON tyckte YOHIO var bäst

Önskar er ALLA bloggbesökare en riktig glädjefyllas.. vecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar