onsdag 13 mars 2013

GOFIKA i TREVLIGT SÄLLSKAP


När solen är på väg ner..är det som en eld
som lyser upp..med en stark kraft
och ger många tankar på livet.. utöver den mäktiga synupplevelsen
Så och.. gjorde Kristina från Balfors..som lyste upp
med sina nära och naturliga ord
om människor som levat och vårt eget levandes och livsval
Och så sjöng vi..njaaa INTE jag..jag lyssnade
Försökte klämma i lite.. när HÄRLIG ÄR JORDEN sjöngs..dom ord jag kom ihåg
Den som jag ibland sjunger.. på mina skogsvandringar..
då jag klämmer i för kung och fosterland..allt vad jag kan

Trevligt hade vi.. ett gäng glada människor
som träffades igår..i Karlsbäcks skola,som ligger en mil bort
Där vi åxå bjöds på kaffe med GOFIKA
som Olga och Aina.. mästarbagarna..härifrån Grannäs
hade bakat och tagit med sig

För det första ger såna här möten mig en chans att klä upp mig
Men det ÄR inte det viktigaste..DET ÄR att träffa människorna
Få nya ord och tankar att klura på..och få inse
Att jag faktiskt börjar känna IGEN..Känna många människor
runt omkring mig ..som en riktigt invand byssbo
I Juli blir det 4 år sen,som jag flyttade hit
DÅ kände jag inte NÅGON..NU känner jag ALLA i byn
och MÅNGA runt ikring..i andra byar
Flytten HIT till GRANNÄS är något jag ALDRIG ångrat
inte en endaste sekund
DET NI...

GOD morgon..Önskar er ALLA en "värmande" morgon-dag

2 kommentarer:

  1. Ja, tiden går fort när man har roligt!
    Trevlig helg till folk & fä borta på Fingermyra önskar vi här borta på Grantorpet!

    SvaraRadera
  2. Mmm å GOD morgon förresten
    Detsamma till dig Vi ses väl skogen där semlan och samtalen flödar i Malbergsstugans värme Hoppas åxå vädret ställer upp och ger sol och värme Hmm just det..det heter det det ju DÄR jag håller till :0)

    SvaraRadera