tisdag 26 mars 2013

På IRRFÄRDER med TANKAR och KÄNSLOR å så PÅSK

DAGAR har gått..många dagar..med orons tankar
som har fladdrat iväg och runt omkring
för att försökt hitta olika lösningars möjligheter
att ta fäste på
Lite synligt har blivit gjort
Men det för ögat osynliga..har gett en större utdelning

Min yngsta dotter halkade på en isfläck
Och skadade sitt knä
Så illa att hon nu har rejält ont och får hoppa på kryckor
Och bor man i stan med många trappsteg ner
med två hundar
Så är det inte som att bo på landet
Där man har en större frihet..och bara kan släppa ut dom

Så nu bor här hos mig 4 hundar

Morgon-dagen som är här.. skvallrar om en dag..återigen med SOLSKEN

Nu går vi ju snart in i påskens tid
Med alla de olika sätt att fira den på
Så jag vill passa på.. ATT önska er ALLA
En LJUVLIGHETERNAS.. SINNESMJUKA PÅSKHELG




Och så ett särskilt STORT å VARMT TACK
Till DIG som ställde upp i nödens stund
Samt Christina och Jan
som så generöst erbjöd mig att få låna deras bil
så att jag skulle kunna ta mig DIT jag skulle

2 kommentarer:

  1. Glad Påsk önskar jag dig Inger-Sofia!
    Tack också för gratulationen du lämnade till mig.
    Fortfarande så har vi kalla nätter så trots sol och lite varmare dagar så är skillnaden mot förra året enorm, men till slut måste väl det bli riktig vår och sommar i år också.
    Jag hoppas din dotters skada av isfläcken inte blev allvarlig utan att det snart känns bra igen,.
    Ha nu en riktigt trevlig påskhelg med allt vad som hör till din.
    Kram!
    //Ann Marie.

    SvaraRadera
  2. GOD morgon AnnMarie
    Kalla äro nätterna och skaren är hård och stabil MEN dagarna jag säger då det..ÄR HELT underbart strålande varma och klara Det som skriker öm att bli utfört inomhus..ignorerar jag för solens livslockelse Att DIN födelsedag blir till en fest ANAR jag mig till i Wolfies inlagda ord Så jag klämmer istället I med en enkel tulpan :0) KRAM

    SvaraRadera