lördag 16 mars 2013

SOL UTE och SOL I SINNET



När jag på sparken ..i sällskap med en underbart STRÅLANDE sol
Var på väg upp till Malbergstugan

Steg röken upp från skorstenen
Det är Sune som har varit där före oss andra, och gjort upp eld
Som han gjort i så många år
För att det skall vara varmt och kännas välkomnande

Semlorna var på plats
Det hade "bakardamerna" sett till..

dom som åxå var där före oss andra
Sonja.. lika "vårlik" som åren förut
Så Kerstin och Sören ..fast han hade inte bakat

Så den snygga bagerskan Siv HÄR i samspråk med lika snygga Aina
och den sprudlande Ann- Kristin..Göta i byns dotter

Mysiga Olga ..åxå hon hade bakat
Själv hade jag som alla andra BARA att ta för mig
av semlorna på faten..jag ÅT TVÅ
så nu är jag proppmätt och klarar mig resten av dagen

Några satt som vanligt UTE i den klara solens sken
Det var dom stiliga herrarna,som finns här i GRANNÄS



Några ville vara inkogonito..vår kändis.. hon med Grannäs folk och fä ni vet
och hennes charmiga och snygga dotter som TYVÄRR inte kom med på bild
Och så den finurlige och trevlige Rune i sällskap med Tommy
Han som ALLTID har med sig GODIS

Denna gång var det nougatbitar.. han bjöd oss ALLA på
Trevligt var det som vanligt..denna semeltradition
som byn hållt levande i 15 år nu
Tack för GODA semlor och en MYCKET TREVLIG samvaro

2 kommentarer:

  1. :0) Det var VÄLDIGT trevligt att få en pratstund med dig Det var såå länge sedan som jag fick slänga orden fritt med dig..

    SvaraRadera