måndag 4 mars 2013

SÖNDAGSTUR I VINTRIGT LANDSKAP


I strålande SOL...på en snöuppfylld skogsväg
som gav benen ..det dom hade att göra


Både för mig och hundarna
Ibland känner man sig liten..mindre än vanligt
Särskilt en sån här dag ..
då snönHÖJDEN inte förmår mina ben att lyfta sig över
Utan jag får dra dom genom snön
Det känns efteråt kan jag lova

Och åter har snö och is TÄCKT över bäcken

Och solen kastade sina strålar genom minsta öppning mellan träden
Det var en vacker Söndag..som gick i lathetens tecken
Nåja..INTE helt förstås..men nästan

När hundarna å jag tog dagen skogstur
Hade NÅGON kört upp.. med sitt fordon
"diken" i snön..som gav fart åt mina upplyftande fötter
En tacksamhetens tanke skickar jag iväg med ilfart
till DEN som tog sig igenom snömassorna i skogen
Och lämnade en lättsamheten gångstig efter sig..till oss två/fyrfotade

Önskar er ALLA en vilsam Måndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar