torsdag 7 mars 2013

UMEÅ-UPPDATERINGAR

Till den lilla..STORA staden åkte jag i tisdags
För det är UMEÅ..en liten storstad
Som ligger vackert vid älven..med havet inte långt borta
och med många fantastiska utflyktsmål
Umeå genomgår nu..en stor ansiktslyftning
Det är alltid något nytt att se..nya vägar som tillkommit

Nya butiker..som den här på Ö:kyrkogatan..med sitt passande namn
dit min yngsta dotter tog mig sista dagen i stan
Där det fanns lite av varje att hitta..av nyttigheter och presenter
När vi var på väg dit SKEN SOLEN..för att i nästa sekund tas över
av ett ystert lekfullt vårväder,som helt plötsligt bara dök upp
med blåsten och snön i sällskap

Och så den här fantastiska ljustunneln..med sina målningar och dikter
OCH fågelkvitter... var en fin upplevelse..men svår att fota helheten på



Nere "på" stan vid Indiska..fanns ett snö-isslott
med sina "figurer ..

och en eld som brann,inne på slottsgården
Fint och mysigt var det gjort


Men de största "uppdateringarna... och viktigaste
Var dom mina barn och barnbarn bjöd på..i samtal med de stora
Och i leken med de små..ni skulle sett mig med de rosa fe-vingarna på
och ett vackert gnistrande diadem i pannan
Mys-stunderna med stora som små var/är ovärderliga
SÅåå fick jag åxå stifta bekantskapen med nya musikaliska toner
Med Pink och hennes olika låtar
som min yngsta dotter introducerade för mig
En av dom..lägger jag in här och nu

Nygrens buss plockade upp mig i morgonljusets timma
Det var inte allt för länge sedan ,som jag väntade på bussen i MÖRKRET
Det blev en trevlig färd till Bjurholm.. i en öppen diskussionsanda med chauffören
Där nya tankar började gro,som fick nyfikenheten att vakna till liv
med viljan i släptåg..att ta reda på MER
Det är något visst med landsortsbussar..åtminstone Nygrens
Så ett STORT TACK! Till Siv och Kjell
Som tagit hand om mina djur
medans jag varit borta

Önskar er ALLA en MYSIG morgon-dag

2 kommentarer:

  1. Kul att titta in i din fina blogg och se dina ord och upplevelser! KRAM

    SvaraRadera
  2. GOD morgon DU anonyma..vem du nu än är
    Så tackar jag dig för dina ord och ditt besök hos mig och jag önskar dig.. en FIN vecka..Kram

    SvaraRadera