tisdag 30 juli 2013

MURKELPRAT å .MATTÅRTA vid SAMVARONS NYÅRSBORD



Igår..åkte jag iväg till tvillingsyrran och hennes man
För att fira deras son, dan efter HAN firade sitt nya år
Sånt gillar jag själv..eftersläntrarna och det tror jag att systersonen åxå gillar
Då får man ju känna sig märkvärdig MER än dag om året
Det är ju mysigt att så där i lagom mängd få stå i centrum

Min syster...är vegetarian..så åxå min yngsta dotter
Syrran hade fixat till en otroligt god vegetarisk MATTÅRTA
Med allehanda spännande ingredienser i och med olika tillbehör
Medan vi åt. .delgav jag henne "herrarna" Rune och Dorens namnförslag
För att kunna beskriva HUR vi ser ut NÄR vi skrattar

Syrran skrattade gott åt förslaget och tyckte det var ett bra och passande namn
Att ta till när hon skall beskriva sånt som inte alltid låter sig beskrivas
HUR hon/vi ser ut när vi skrattar..Då är MURKLA... en bra beskrivning
Det flesta har ju sett en murkla någon gång
Och det är MER träffsäkert och kortare att beskriva än ett äpple
som håller på att förlora sin spänt..och fått sina rynkor
dom är ju mer finstilta ..om jag så säger.. ÄN murklornas fåror

När jag sen skulle hem..körde bussen förbi mig i full fart
Nää inte NYGRENS utan Doroteabussen som tar mig till Bjurholm
för byte där ..vidare till GRANNÄS..därifrån kör Nygrens buss
Turligt nog stannade ungdomarna kvar vid min sida
Så det var att hoppa in i bilen och haka på bussen,som styrde mot Vännäs
Jag hann med därifrån ..och det visade sig ATT Doroteabussen är en direktbuss
Och som därför bara stannar i Vännäs och Bjurholm
Snopen kände jag mig ..men lättad när jag väl satt i bussen på väg HEM
Efter en mysig dag... med syrran,hennes man,son och min yngsta dotter
Och så ALLA hundarna..varav några vidrörde mitt hjärta.. lite mer än de andra

I morse kl 4 när jag gick ut.. var himmelen heltäckande blyertsgrå
och ett härligt finstilt duggregn.. gav mitt ansikte en uppfriskande hälsosinnekur"

Önskar er ALLA en spännande dag i glädjens tecken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar