fredag 26 juli 2013

TÄNK så MÅNGA VACKRA PLATSER DET FINNS NÄRA å RUNTOMKRING mig



En hel karavan med bilar.. FYLLDA med förväntansfulla å somriga människor
från Grannäs... drog iväg mot Fredrika
Där Aina mötte upp oss för lotsning vidare ..till destinationen
En udde..som omgärdades av Vikasjöns vatten
En helt otroligt vacker vy, bredde ut sig framför våra ögon
Vi var nog många som SUCKADE av .. jaa vad skall man ge känslorna för namn
För det blir nog en blandad känslokompott
Av hänförelse,en slags lyckokänslas rogivare och så en nostalgiglädje
ALLTSÅ vilket paradis..
Vi blev mottagna nere vid "hälsans" brunn
Där ett kallt,klart och gott vatten

mottogs och dracks girigt upp efter den svettiga resan från Grannäs


Aina berättade lite om husets och de boendes liv och leverne
Då detta är Rune och hans syskons tidiga hemställe
Som nu ägs och förvaltas av hans bror Anders och hans fru Åsa


Innan vi fortsatte vår tur runt ägorna..guidade runt, av Rune å Ainas svägerska
Det var timrade hus..som berättade om en svunnen tids hantverksskicklighet
Och dagens ägares omtänksamma händers "efterhållande"




Å så sjön runt ikring..med sina olika synvinklars vyer
Vi var nog alla lika betagna..av det vi såg
Ångrade mig gjorde jag ATT jag INTE tagit med mig baddräkten

För i värme som rådde och den härliga badplatsen..hade det varit skönt med ett dopp
Men fötterna fick gå i och bada och det var åxå skönt
Tyckte flera än mig

En rejält stor myrstack fick jag åxå syn på ,nere vid strandkanten

Här Rune i matpaketsöppningstagen :0)

Sen blev det grillat..med de matpacket som Aina,Siv och Olga fixat till
OCH SÅ HEMBAKAT TUNNBRÖD..Allt smakade så gott efter rundturen
Kände mig som rena rama lyxmänniskan..bortskämd
Som bara behövde slå mig ner och ta för mig



Efter middagen blev det tävling..
Här Aina i koncentrerad action

Här Marianne


Vi skulle försöka med 10 tennisbollar träffa olika stora flaskor med olika poäng
Jag hängde med bra..för jag gick vidare efter första omgången
Men sen vart det färdigspelat för mig

VEM som vann..joo min kaxiga granne Kjell TÄTT följd av Marianne

Kaffe och gofika på det-- SERVERAT av Runes svägerska från STORkaffepannan
..innan Aina berättade om olika utflyktsmål runt Fredrika
Som om vi ville ..kunde besöka
VAD för ord och HUR hittar man åt dom ... för att uttrycka det man fick med sig därifrån
Av alla de olika känslor och sinnesintryck
Det finns inga ord att ta till för att beskriva ALLT ,som man är uppfylld av
Så det får bli ett INNERLIGT menat TACK
Till ER som gjort denna dag möjlig
och ni som så gästfritt upplåtit ert paradis till vår förnöjelse
KRAM till er ... för denna underbara dag
Och så alla ni Grannäsbor,som drog ert strå till stacken..till trevnaden

2 kommentarer:

  1. Ja, det brukar bli lyckade dagar när Grannäsarna är i farten ;-)

    SvaraRadera
  2. "ler" Jaa så är det Synd bara att Du inte kunde vara med och få uppleva den mysiga känslan på denna helt underbara platsen..och få dig insupen smockfullt med "energibubbel" Det DU..

    SvaraRadera