söndag 4 augusti 2013

LYCKAD GRILLKVÄLL I NORRFORS

Det blev en väldigt lyckad och mycket GOD grillkväll igår

Vi var ett gäng.. här från Grannäs,som drog till Norrfors
i strålande sol och med glatt humör

Kan man vara annat..när solen skiner och man är i trevligt sällskap


Vår generösa inbjudare
skall ha ett STORT VARMT TACK
Som kom på ideen ..och drog med oss alla UT på denna njutningsfulla kväll
Jag hade tur..som fick hänga med



Fullt med folk var det
Och mysig underhållning från de spelande Bredträskarna
Som gav kvällen ytterligare en glädjeförhöjare
Det stannade kvar en mysig känsla i kropp och sinne
Så jag somnade gott med ett leende på mina läppar
När jag tänkte på kvällen
Som jag dessutom i lugn förvissning kom fram till
Att jag inte gjorde bort mig..sååå ofta
DET är i alla fall vad jag tror
För jag höll tand för tunga och det är svårt när glädjen ivrigt pushar på orden


Idag blir det fika på loppisaltan.Så hoppas jag att det finns kvar
någon flaska med Sivs svartvinbärssaft
och kanske något annat loppisfynd

Bl.a den här låten stod på repertoaren ..i Norrfors
En sång som min mormor sjöng för mig och mina syskon NÄR vi var barn
Kan ÄN höra hennes lugna.. lite av ålderns skrapiga röst

Önskar er ALLA en GLÄDJEFÖRHÖJANDE Söndag



2 kommentarer:

  1. ...hören du mitt heeela hjärta till... ;)

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentar och vistextens vackra ord..Vem du nu än är DU anonyme :)

    SvaraRadera