söndag 11 augusti 2013

MORGONSTUND med SILVER i mun


Den upplivande och givande morgonen
Har en förmåga att sätta fräs på tankeverksamheten
Fast jag ibland ÄR SÅå trött när jag vaknar
och har fullt sjå med att försöka gnugga de tröttdimmiga ögonen till klarhet
Som i morse ..då fick jag hålla på ett tag

Fattar inte varför kroppen VAKNAR när den inte sovit klart
Att den inbyggda väckarklockan ändå går igång
FAST jag INTE VILL..då jag VET
ATT sviarn nu är i farten..och morgonen är sval en bra bit in mot den mer sena morgonen
Så varken behöver eller VILL hästarna ut ..så vaknar jag ÄNDÅ

Men när morgonen väl tagit hand om mig
och tröttheten och grummligheten försvunnit

NJUTER jag i fulla drag av det min vakenhet KÄNNER å SER
Som den här gula "bollen" från trädet inne i skogen
Som INTE alls ser lika gul och trolsk ut.. i dagsljuset

OCH IDAG ÄR DET LOPPIS..mellan 12-16...BARA DE

Önskar er ALLA en klarsynt morgon-dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar