onsdag 21 augusti 2013

VÄSTERBOTTNISK BOKLYCKA


Igår KVÄLL..fick syrran och jag se denna vackra..magiska måne
En syster ..som alltid har med sig när hon kommer
en mjukost med valnöt i...jag gillar den skarpt
En ost..som vi rikligt bredde ut på ett havre tunnbröd

Sen vill jag TACKA DIG AINA för loppis boktipset "STÖRST ORDEN"
Ett riktigt guldkorn..som jag med iver kastade mig över
Jag la ut en.. av alla de dikter som finns i boken..på min diktsida
HÄR skall ni få ett litet smakprov från boken
Mer kommer sen..
Det fanns många bokrariteter..10 kr för tre godbitar :0)


"Västerbottningarna ansiktsuttryck häntyder på ädelmod och glättighet,
mycket ofta äro de vakna och intelligenta
och bönderna äro mer bildade än man skulle vänta hos folk av deras stånd"

Detta skrev Daniel von Hogguer för snart 170 år sedan
och han var varken den första eller sista som fascinerades
av den norrländska myllans stora rikedom'

I STÖRTS ORDEN är det samlat ett femtiotal av dem :
Västerbottens skildrare från fjäll till kust
Västerbotten bjuder nämligen på en märklig litterär rikedom
Några av de främsta författarna finns i boken
Redaktör för boken är Göran Lundin

Det är fint när människors fördomar kommer på skam

Nu skall jag göra en mer noggrann djupdykning i boken ..medan syrran sover

Önskar er alla en dag fylld med välbehag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar